Wyzwania

Dlaczego Wyzwania?

Witaj, trafiłeś na stronę, na której upubliczniam i dokumentuję swoje osobiste wyzwania, czyli ambitne cele życiowe, które wymagają ode mnie nauki czegoś nowego i wyjścia ze strefy komfortu. Dlaczego lista jest publiczna? Dlatego, że ma to mnie bardziej motywować do działania i dążenia do celów i szukania wszelkich sposobów, aby dokonać tego, co sobie założyłem nawet mimo przeszkód! Być może przy okazji zainspiruję kogoś do stworzenia własnej listy i zmiany życia.
Czego Tobie i sobie życzę!

Na czym polegają wyzwania? 

Tu znajdziesz opis i zasady.
Większe wyzwania możesz śledzić klikając link droga - trafisz na podstronę z postępami. Mniejsze będą przeze mnie tylko komentowane w paru zdaniach.

Uzupełnieniem wyzwań są codzienne rytuały, czyli nawyki - już ustalone czynności, do których się przyzwyczaiłem i wykonuję bez zastanowienia, a które pozwalają mi wspomagać realizację innych celów. Rytuałom poświęciłem odrębną stronę.


Lista Wyzwań

- aktualizacja 14.06.2018

Motywacja: Jocko Willink - Excuses are Lies (YouTube)

1.Bieganie (droga)

Poziom 1 - Przebiegłem Bieg Niepodległości w czasie poniżej 60 min. - 11.11.2017
Poziom 2 - Przebiegłem Półmaraton Warszawski - czas < 2 godz. - 26.03.2018
Poziom 3 - Przebiegłem Maraton Warszawski - czas < 4:30 godz. - 30.09.2018

Poziom 4 - Przebiegłem bieg UltraKotlina 80 km - 2020
motywacja: Eddie Izzard - 27 maratonów w 27 dni

2.Codzienny Bloger - Prosty Facet BLOG (droga)

Na blogu Prosty Facet codziennie umieszczam nowy wpis - długość wpisu dowolna (tzw. szorty).
Poziom 1 -  Codziennie 1 wpis na blogu przez 30 dni - restart 04.06.2018
Poziom 2 - Codziennie 1 wpis na blogu przez 100 dni.
Poziom 3 - Codziennie 1 wpis przez 365 dni.

motywacja: Seth Godin - "mediocrity is for losers"

3.Dieta

Nie jem chipsów, popcornu, nachos; słodycze jem tylko w dniu, kiedy biegałem, nie jem ich po 22:00 (nie jem żadnych batonów); nie piję piwa, ani słodkich napojów gazowanych; nie spożywam pieczywa; jem min. 5 warzyw dziennie
Poziom 1 -  trzymam dietę przez 10 dni - start 05.05.2018
Poziom 2 - trzymam dietę przez 30 dni
Poziom 3 - trzymam dietę przez 100 dni

Poziom 4 - opracowałem nową dietę, z której wyeliminowałem dodatkowe produkty, które mi szkodzą i stosuję ją przez 365 dni
motywacja: Peter Attia - o niejedzeniu

4. Waga poniżej 81 kg (na czczo)

Wyzwanie polega na "zbiciu" wagi poniżej 81 kg i utrzymaniu jej przez jak najdłuższy czas.
Poziom 1 -  waga 80,5 kg - cel osiągnięty 12.06.2018
wyzwanie zakończone - cel osiągnięty - moim celem nie jest chudnięcie, tylko zwiększenie masy mięśniowej i obniżenie ilości tłuszczu

5.Autor Książek

Zadanie polega na napisaniu i opublikowaniu oraz wypromowaniu książek - tematyka dowolna.
Poziom 1 -  opublikowałem za darmo książkę w formie elektronicznej (min. 100 stron) - 2019
                     książka znalazłam min. 200 odbiorców
Poziom 2 - opublikowałem pierwszą książkę i sprzedałem ją w 1000 egzemplarzy - 2020
Poziom 3 - opublikowałem trzy książki i sprzedałem łącznie 30 000 egzemplarzy - 2022

motywacja: Seth Godin - Dlaczego pisać książki? - "Ponieważ idee na to zasługują"

6.Startup Internetowy (marketplace)

Celem jest założenie i rozwój aplikacji internetowej, którą łączy usługodawców i usługobiorców (branża na razie utajniona).
Poziom 1 -  działająca aplikacja internetowa  - 50 zarejestrowanych użytkowników - 12'2018
Poziom 2 - 200 płacących użytkowników serwisu - 2019
Poziom 3 - 500 płacących użytkowników premium serwisu i 10 mln. wyświetleń strony - 2021

motywacja: Peter Thiel

7.Aplikacja do zarządzania zadaniami

Celem jest założenie i rozwój aplikacji internetowej, którą łączy usługodawców i usługobiorców (branża na razie utajniona).
Poziom 1 -  działające MVP aplikacji internetowej (zaprogramowane przeze mnie) - 2018
Poziom 2 - 100 pierwszych użytkowników aplikacji - 2019
Poziom 3 - 500 płacących użytkowników premium serwisu i 10 mln. wyświetleń strony - 2021

8.Strona i Blog Zawodowy

Celem jest budowanie strony internetowej pod własnym nazwiskiem (marka osobista), która skupia się na sprzedaży usług mojej osobistej działalności gospodarczej (nie startupu)
Poziom 1 -  uruchomienie strony pod ikrajewski.pl - 10 wpisów na blogu + 10 podstron - maj 2018
Poziom 2 - blog zawodowy uzupełniony o 50 wpisów i 10 materiałów wideo - wrzesień 2018
Poziom 3 - ruch miesięczny na stronie przekroczył 30 000 unikalnych odbiorców - 2019

motywacja: Seth Godin & Gary Vee (Gary Vaynerchuk)

9.Obecny i Świadomy Ojciec

Walczę o regularne spotkania ze swoją córką, podczas spotkań z dzieckiem jestem na 100% obecny dla niej, uzupełniam swoją wiedzę, aby lepiej ją wychowywać (jestem weekendowym tatusiem, ponieważ jestem w trakcie rozwodu i moje dziecko mieszka z mamą).
Poziom 1 - przeczytałem 2 książki i realizuję wszystkie spotkania - 2018
Poziom 2 - przeczytałem 5 książek, moja córka ma swój pokój u mnie - 2019
Poziom 3 - spędzam z córką 1 tydz. wakacji i 1 tydz. ferii zimowych, reszta jw. - 2022

motywacja: Steve Biddulph

10.Regularny Bloger [ikrajewski.pl]

Na blogu ikrajewski.pl co dwa dni umieszczam wpis merytoryczny - długość wpisu dowolna.
Poziom 1 -  Co dwa dni 1 wpis na blogu przez 30 dni - start 14.06.2018 
Poziom 2 - Co dwa dni 1 wpis na blogu przez 100 dni.
Poziom 3 - Co dwa dni 1 wpis przez 365 dni.


motywacja: Andrzej Tucholski

11.Sztuki Walki

Uczę się sztuki walki, co było od dawna moim marzeniem.
Poziom 1 -  zapisałem się na kurs brazylijskiego jiu-jitsu (bjj) 2x trening/tydz. - 2019
Poziom 2 - zdobyłem pierwszy pas w bjj - 2020
Poziom 3 - zdobyłem czarny pas w bjj - 2025

motywacja: Kron Gracie

12.Regularny Podcaster

Wyzwanie polega na regularnym (1x/tydz.) publikowaniu podcastu Prosty Facet.
Poziom 1 - 30 odcinków podcastu - 2018 - restart od 14.06.2018
Poziom 2 - 90 odcinków podcastu - 2019
Poziom 3 - 200 odcinków podcastu - 2021

motywacja: Radek Budnicki - Lepiej Teraz podcast

13.Tango argentyńskie

Celem jest regularna obecność w tango argentyńskim (cel ma niski priorytet)
Poziom 1 - co tydzień (średnio) 1 milonga - przez 30 dni - 2018
Poziom 2 - milonga 1x/tydz. i zagrałem jako TDJ w 5 miejscach - 2018
Poziom 3 - milonga 1x/tydz., zagrałem 10 milong, byłem na warsztatach z parą z BA - 2019

motywacja: Carlitos Espinoza & Noelia Hurtado


0.Wyzwanie (szablon do kopiowania)

Opis
Poziom 1 -  wyzwanie łatwe
Poziom 2 - wyzwanie średnie
Poziom 3 - wyzwanie trudne i ambitne

Ilustracja tytułowa:  Annibale Carracci - "Herkules dźwiga glob." - źródło: wikimedia commons.