Co możesz zrobić lepiej, gdy jesteś zmęczony?

Wprawdzie wakacje sezon wakacyjny już się skończył, ale dzisiaj nie chcę pisać o długoterminowym wypoczynku, które pozwalają się zregenerować, gdy jesteśmy zmęczeni.Oto lista czterech drobnych rzeczy, które wielu z nas robi “na zmęczeniu”, a które w rzeczywistości męczą jeszcze bardziej organizm, zamiast dawać prawdziwe wytchnienie.

Cztery rzeczy, które robimy w wolnym czasie, a nie są relaksem:

  1. Oglądanie telewizji, seriali, wideo na youtube gdy jesteśmy zmęczeni.Kiedy jesteśmy zmęczeni, nasz organizm pragnie relaksu. Prostym rozwiązaniem wydaje się być zagospodarowanie wolnego czasu filmem rozrywkowym, który nie wymaga myślenia, może nawet komedią.Czy to dobre rozwiązanie? Jest to raczej złe przyzwyczajenie niż rozwiązanie i powinieneś to zakwestionować, zastanowić się, czy obejrzenie tego filmu jest tym, czego potrzebuje Twój mózg, albo reszta ciała.Filmy to bodźce informacyjne, które pobudzają umysł. Oczywiście kiedy jesteśmy zmęczeni filmy są dobrym sposobem, by dostarczyć sobie atrakcyjnych wrażeń, ale dobrym pytaniem jest, czy aby nie potrzebujemy po prostu snu, albo rozluźnienia mięśni?Wyciszenie bodźców, wyjście na spacer, drzemka, medytacja, czy wykonanie kilku ćwiczeń z pewnością da lepszy relaks Twojemu ciału.

  2. Dostarczanie sobie kalorii, zwłaszcza cukru, gdy jesteś zmęczony.Gdy umysł jest zmęczony, domaga się energii. Najbardziej typowym przyzwyczajeniem jest dostarczyć mu cukru - jemy słodycze, kaloryczne jedzenie, lub owoce.Nie tędy droga. Dostarczając sobie cukrów, sprawisz, że organizm zacznie wytwarzać insulinę, owszem dostarczysz nieco energii do mózgu i na chwilę poczujesz się lepiej, poczujesz być może przyjemność. Na dłuższą metę niestety w ten sposób obniżasz swoją energię. Cukier musi zostać strawiony, a to wymaga wytworzenia enzymów, wyrzutu insuliny do krwi

  3. Granie w gry komputerowe, komórkowe itp.Granie w gry angażuje, pomaga zatopić się w innym świecie i zapomnieć o trudnach dnia, ale jest to tak samo, jak oglądanie filmów, dostarczanie sobie dodatkowych bodźców w chwili, gdy organizm domaga się odpoczynku. Granie zwykle jest nieefektywnym wypoczynkiem, ponieważ wymaga przyjmowania przez wiele godzin niewygodnej postawy i męczy wiele partii mięśni.Czasem warto odpuścić sobie tego rodzaju aktywność i zastąpić inną, jak np. spacer w pięknych okolicznościach przyrody.

  4. Pobudzanie się używkami, energetykami.Używki i energetyki dają oczywiście chwilowe pobudzenie, ale są sztucznym stymulowaniem organizmu. O ile działają stosowane nieregularnie, o tyle już nałogowe ich stosowanie obniża efektywność tych specyfików i to jest fakt.Jeśli chcesz stosować używki, poszukaj wpierw zdrowych zamienników, takich jak np. biała czy zielona herbata zamiast kawy, mate. I nie stosuj jednej używki przez dłuższy czas, aby organizm się nie uzależnił.Postaraj się odrzucić niezdrowe używki, takie jak palenie papierosów, czy spożywanie alkoholu. To nie jest relaks, tylko szkodliwe dla zdrowia stymulatory.

Jest kilka prostych faktów, czy zasad, o których warto pamiętać:

  1. Nic nie zastąpi dobrego jakościowo snu.

  2. Nic nie zastąpi pożywnego, zdrowego jedzenia, które da Ci niezbędne wartości odżywczych. Często spożywamy słone i kaloryczne produkty, gdy organizm domaga się w rzeczywistości soli mineralnych, albo słodycze, gdy de facto potrzebujemy witamin, odpoczynku, lub po prostu nawodnienia organizmu.

  3. Nic nie zastąpi takiego rodzaju ruchu, który rozluźni te partie mięśni, które były poddawane nadmiernemu napięciu w ciągu dnia.

  4. Nic nie zastąpi minimalizowania bodźców, gdy czujemy zmęczenie po ciężki i intensywnym dniu.

Fajne? Podziel się na

About the Author

Autor bloga ProstyFacet.pl. Tworzę strony internetowe w Wordpressie. Biegam, kocham taniec, czytam w jęz. angielskim i francuskim. Choć jestem inżynierem, zawsze interesował mnie człowiek.

Leave a Reply 0 comments

Leave a Reply: